Thursday, December 4, 2008

berbual karat. : 20081007

dia: batang buruk ada la...nk?
aku: leceh la batang....
aku: aku carik yang berunsur strawberi atau beri biru..
dia: oooo...
dia: ada..
dia: sy ada lemang strawberi dgn rendang blueberi
dia: tp dh diharamkan kerana mengandungi kadar melamin yg tggi
aku: rendang blewbiri tu simpan sikit....
aku: toh lah melamin...
aku: alat kelamin
dia: tdk sesuai utk bayi
dia: :D
aku: sesuai untuk babi..
aku: hehehe
dia: jaga bahasa...
aku: <:-P
dia: sy ni panas baran
aku: felcra kat mana ye....
aku: jalan semarak ek..
aku: hahahaha
aku: :))
aku: kau tak gi makan tghari ke...
dia: ayat provokasi tu..
dia: kejap lg...
dia: mkn awal...
dia: sambil setlekan pelbagai urusan
aku: kau rehat berapa kali sehari?
dia: ari ni sy keje 3 org...
dia: lain cuti...
dia: rehat setiap awal jam
aku: kau rehat berapa jam sekali?
aku: hahahaha
dia: kul 9 break
dia: kul 10 rehat
aku: provok..
aku: provok..
dia: kul 11 break
dia: kul 12 rehat
dia: kul 1 lunch
aku: aku dulu pon keje gomen gak...
aku: setahun setengah..
dia: kita ikut flow
aku: sak serap jawatan tetap macam takde je...teros aku blah..
dia: kenapa ko cabut...
dia: tk seswai dgn selera kah?
aku: bukan gaji aku keci,....
aku: kerani...
dia: hmmm...
dia: patutnya sabar
dia: cuepac sdg usaha nk permenentkan marker
aku: j17 kot...kalau tak salah..
dia: eh.. permenentkan staf
aku: jabatan perdana menteri
aku: kehakiman dan undang undang..
dia: wah... slalu la jumpa paklah...
dia: paklah tu ok ke?
dia: oooo...
dia: skrg jabatan tu tkde mentri...
dia: dh berenti...
aku: kau apply la...
aku: lantikan teros..
dia: boikot ISA
aku: awas anda diperhatikan..
aku: cc anda sedang menjeling..
dia: post mentri tu ke?
dia: :-SS
aku: ye la...
dia: ekceli... sy pun blm permenent
aku: haa....
aku: blm permenen...
aku: kau kwsp dah keluar ke belom..
dia: renew contract dh dkt 4 thn
dia: tp ada ura2 felcra permenentkan staf dlm masa terdkt
dia: blm...
aku: maknanya kau sama macam aku dulu la ek..
dia: skim tetap kt sini tkde pencen
aku: kau kerani la ek..
dia: permenent... tp tkde skim pencen
dia: aku gred E3/E2
dia: exec
aku: ooo...macam kereta perdana lak..
aku: ada pasar tani kat situ..
dia: * (br tau gred sbb td br update org chart)
dia: kt sini ada pasar mlm
aku: bini kau kerje ke am...
dia: yup...
aku: kau kerjekan bini kau ke am?
aku: kerja apa?
aku: cikgu ek..
dia: keje IJN...
dia: sejak kita2 study lg...
dia: skrg dia mentor nurse...
aku: aik..satu utm la..
aku: apsal aku tak tau..
aku: mentor nurse tu apa? sister ke?
dia: uik...
dia: sedikit salah paham...
dia: time kita2 study... dia dh start keje nurse
dia: bkn sma2 study kt utm
aku: oooooooooo...........taip la terang terang...
dia: nurse mentor tu ketua nurse...
dia: tp tk smpi taham sister
dia: tahap
aku: orag negeri sembilan juga?
dia: satu daerah.. lain kg
aku: ooo....
aku: kau anak sapa jaga?
aku: jiran ke taska?
dia: aku ada bibik
aku: peh....
dia: #-o
aku: gila la...
aku: kau dah kaya la am...
aku: kau ni memand hedat la..
aku: kau ni memand hebat la..
aku: paling hebat dalam sentol..
dia: tk kaya sesgt la...
aku: paling hebat dalam felcra.....
dia: ko bygkan...
aku: paling hebat dalam wangsa maju.......
dia: anta nursey... anak sorg 250-300
aku: paling hebat dalam setapak.......
dia: anak 2 org plg kurang 450-500
dia: aku amik bibik bln2 400
aku: paling hebat dalam area keramati......
dia: :">
aku: tapi kan awal kene bayor rm2000 tu kan..
aku: pada ajen
aku: pada ejen
aku: pada ejen kambing
dia: rm3000
dia: tu agen...
aku: kau pakai yg illigal ke?
dia: klu agensi rm5000
dia: legal maa...
aku: gila ah.....rm5000000
dia: urusan imigresen aku kena setle sendri
aku: gila ah.....rm5000
aku: pakai orang dalam ke?
dia: :D
aku: pakai seluar dalam ke?
dia: tkde...
dia: ikut proper procedure
dia: cuma aku je jarang pakai seluar dlm...
aku: :D:o)=P~
aku: eh..aku nak makan kueh raya ...
dia: klu pakai pun seluar dlm jarang
aku: petang sambong..
dia: elok la tu...
aku: nak bayor duit kutu...
dia: klu layan kau... tk kuar lunch aku
aku: hahahah..
aku: bye..
aku: a/s/l
dia: bye
dia: 29/yes sure/long
**************************************************************
aku boring, report dah settle.
bukak mydokumen. ada benda ni.
kongsi untuk yang mengantuk...
(perbualan kambeng antara aku dan kawan aku)
enjoi sebelum lunch. vegan lunch.

No comments: