Tuesday, February 10, 2009

random kondom!!! masjid sri petaling !!!

hahaha!!!
motif asal dari pembacaan post dari krenmaut dari azharfaafar
post tentang ijtima' bukan instinjak atau berjimak.

waktu aku muda muda dulu...hehehe.
aku pernah ke masjid sri petaling.
kat atas sikit dari carefor tu. depan sikit stadium bukit jalil tu.

ini masjid yang paling berbeza dari masjid yang aku pernah attend.
scene yang berbeza.
crowd yang berbeza.
pemerhatian aku :
kau newcomer kalau kau pakai selain putih,
kau newcomer kalau kau pakai seluar,
kau newcomer kalau kau pakai songkok,
kau newcomer kalau kau pakai baju melayu.
welcome blood.
masjid nya kuros tapi panjang.
masjid nya besar tapi tiada pintu.
masjid nya macam kecoh tapi tenang.
dari jalan besar sampai depan pintu masjid
kau nampak kereta mewah tapi rabak.
mmm...maksud aku macam kereta ke20 pakcik pakcik kampong....
wish penoh dengan mat tabhlig
wald penoh dengan mat janggot.
sangyong gajah penoh mat serban.



apa yang aku miss...
nasi laok ayam lepas semayang magrib...
best...aku tak pernah rasa macam tu...
dulu : rm10/12 per talam. air free

kuliah maghrib nya ada pelbagai bahasa...
kau nak joint la ikot kelompok mana kau suka...
multi langguge.....ini paling rare....



masa aku darjah satu/7 tahun/1985...
ada satu perhimpunan mat tabligh sedunia...
hanya buat di pakistan (i need to clarify this)
TETAPI pada 1985 buat kat kampong aku...
off the pakistan soil for the first time ever...ever...

yang aku ingat.....
jarak rumah aku ke masjid dalam 3km...
dan orang sembahyang dalam 1.5~2km radius....
imagine that....
2km radius like 2000m...
katakan 2 orang per meter,
lebih kurang 8000 person per line.
berapa line aku dah malas nak bagitau...
berlaku for 2 hari...

kalah la woodstok...
dulu aku ada baju woodstok gambar tulang ikan...
fishbone sangat...hahaha....

gig kat sheffiled pon kalah jugak ah...
hahahaha.....


satu lagi...
masjid sri petaling ada kayu ukiran khat atas mimbar...
ada yang kata ianya uncut.....
kalau kira pemelok....mungkin dua bijik hummer la...
TQ.

1 comment:

errk, kenyang said...

ini post paling popular...

tapi takde komentar...