Wednesday, November 19, 2008

30 sebab aku kata "mature came with burden, responsible and fact"

penerangan aku tentang ini

burden
1- ada masalah - lalui dan survive
2- bertanya - get more view and angle
3- berbual - santai make more comfortable to get the unexpected
4- berangan - boleh agak agak what happen next
5- todi - nothing happen, except dizzy
6- tido - nak tulis sebenar nya tadi
7- tadi - tido untuk clear kan cache minda
8- doa - kena saing usaha fizikal
9- fikir burden tu dari kerana apa
10- fikir kenapa you should handle it well

responsiblility
11- react to environment
12- co-exist - kau tak kan hidop sorang sorang
13- berat berat...

tapi tu la...mature bukan solely dari usia tapi dari pengalaman,
dan pemerhatian dan pengetahuan.

aku dah umor 30.
pengalaman tak banyak.
pemerhatian banyak,
pengetahuan boleh la...

semua dari kehidupan lampau penuh dengan onak dan duri...
(macam ayat alaf21 punya buku)

tapi boleh la guide aku untuk survival.

2 comments:

ohvee said...

bagi aku burden
1. masalah terlampau - balik rumah - tidur.

Sue Anna Joe said...

12- co-exist - kau tak kan hidop sorang sorang

Yeah. Sangat butul.

Aku banyak tidur, rasa cam boleh lari dari masalah je. Tapi kekadang sampai dalam mimpi terbawak-bawak, kesimpulannya, takleh nak escape. Kena try to solve the problem gak.

(lambat gila aku respon)