Wednesday, October 29, 2008

takde sebab bhg 4

paper ni ari ada cerita pasal kes ragut kat dataran tu,
and one good samaritan loss, in in chasing drama.

apa yang saya katakan;
do i dare to do the same!!!
helping each other in pulse mode,
to a complete stranger,
that the spirit.

me still in aware mode.

teringat sekitar 2001, somebody approach me,
saying he wanted some money to get back to kelantan,
buakan mat pau atau orang jahat (attire wise)
jumpa pun time interview kat bangunan mara tepi sogo,
dompet dia kena curik.

aku pun dalam keadaan mode total sedar.
aku offer dia apa yang ada dalam dompet,
dia terkejut, aku reda, dia lebih memerlukan.
aku total ada rm50.
dia cakap terpulang pada aku nak kasik pinjam berapa.
aku tanya tiket balik kelantan sama dia dah makan ke belum.
aku pun kasik rm30 (kot?)
serta alamat aku kalau dia nak pulangkan...

next 2 week i get poslaju and wome money inside.
yup i get back my money...

naif sangat ke time tu...
tak...tapi atas kesedaran yang dia lebih memerlukan...

hari ni.....mmmm...berat aku nak pikir...
boleh pitam....

No comments: